Trouble – Psalm 9 (1984) Metal Blade

Mintha a Black Sabbath Axl Rose-l jammelne…

A ’70-es évek végén/’80-as évek elején komoly underground színtér bontakozott ki Chicago-ban. Ellentétben a los angelesi, new yorki, bay area-i színtérrel, ezek az együttesek gyakorlatilag nem sok mindenre vitték, a nagy áttörés nem jött össze nekik, megmaradtak a kultikus, földalatti státuszban, ugyanakkor kétségtelen, hogy letették névjegyüket az undergroundban, a fanatikusok fülében a mai napig jól csengő nevekről van szó. Chicago legismertebb bandája az 1979-ben alakult Trouble volt. A korabeli legendák szerint a Metallica-ra akkora hatással volt a zenekar előadása és hangzása, hogy egy koncertjük után bekéredzkedtek a színpad mögé, a súlyos megszólalás iránt érdeklődve. Egy olyan zenei közegben jött ki a Psalm 9, amikor tulajdonképpen esélye sem lehetett az áttörésre, de ez a bandát nem érdekelte, azt játszották, amit szerettek, ami a legnagyobb hatással volt rájuk, ugyanakkor sikerült némi figyelmet magukra irányítani.

A Trouble Black Sabbath alapú, súlyos doom muzsikája úgymond közeg idegennek számított, a 80-as évek elején a rajongók nem tudtak vele mit kezdeni. Sejtelmesen, Hammond orgonával, szélfúvással, szinte fenyegetően kezdődik a lemez a The Tempterrel. Bruce Franklin és Rick Wartell gitárosok súlyos riffjei, Eric Wagner énekes “I am the tempter, Ruler of hell, Bringer of evil, Beware” sora vezeti be a nótát, majd a gitárosok zakatolós riffekkel pörgetik fel a tempót, melyek azóta etalonnak számítanak a metal műfajban. A rock történelem egyik legklasszikusabb hathúros duójáról van szó, riffjeik, védjeggyé vált szólóik élményszámba mennek, nem véletlenül fejtettek ki felbecsülhetetlen hatást gitárosok generációjára.

Ugyanazt a szintet, minőséget képviseli játékuk, amelyet a King/Hannemann* duó produkált az évek folyamán.  Ekkoriban még sehol sem volt a csapat későbbi időszakára jellemző pszichedelia, a nóták a súlyos doom részekből és a középtempós zakatolásokból épültek fel. Az akkori korszakra jellemző sátán, halál, háborúk stb. szövegekkel ellentétben a Trouble pozitív gondolatokat közvetített dalaiban. Súlyos, erőteljes hangzás (Bill Metoyer keze munkáját dicséri a megszólalás) jellemzi a Psalm 9-et, amely semmit sem vesztett a fényéből, erejéből, lendületéből.

Hiába istenítette őket a szakma, a zenekarok (a ’90-es évek elején a Pantera még turnézni is elvitte őket) sajnos a Trouble nem jutott egyről a kettőre, pedig ez a csapat sokkal többet érdemelt volna, sokkal többre volt hivatott annál, mint amennyit elért. Egy kriminálisan alulértékelt zenekar, kiadványaik azonban klasszikusak, a rock történelemkönyvének legfényesebb oldalain van a helyük.
(kronosmortus.com)

1. The Tempter
2. Assassin
3. Victim of the Insane
4. Revelation (Life or Death)
5. Bastards Will Pay
6. The Fall of Lucifer
7. Endtime (instrumental)
8. Psalm 9

Szereposztás:
Eric Wagner – ének
Rick Wartell – gitár
Bruce Franklin – gitár
Sean McAllister – basszusgitár
Jeff Olson – dob

1. https://www.base64decode.org
2. aHR0cHM6Ly9wYXN0ZWJpbi5jb20vdjlXQUxkQ3U=
   
3. copy link




 

0

Találatok: 2

Publication author

offline 1 nap

dali300

Avatar 182
https://444.hu/2022/05/31/tancold-ugy-vegig-a-mai-napot-ahogy-ezek-a-hatvanas-evekbeli-eszak-ir-altis-csajok-toltak-a-sulidiszkoban
Comments: 484Publics: 1326Registration: 25-09-2017
Avatar

Szerző: dali300

https://444.hu/2022/05/31/tancold-ugy-vegig-a-mai-napot-ahogy-ezek-a-hatvanas-evekbeli-eszak-ir-altis-csajok-toltak-a-sulidiszkoban

Vélemény, hozzászólás?

Authorization
*
*
Registration
*
*
*

húsz + 11 =

Password generation