Napra – Jaj, a világ (2007) FolkEurópa

A Napra zenekar 2004. őszén alakult Budapesten. Dalaik közös kiindulópontja a Kárpát-medence népzenéje, amelyet azonban nem autentikus formában adnak elő, hanem a mai kulturális környezetbe ágyazva, újszerű hangzásra törekszenek. Ehhez persze szükséges, hogy a tagok széleskörű ismeretekkel rendelkezzenek és otthonosan mozogjanak a térség zenei világában, valamint annak jellegzetes stíluselemeit könnyedén tudják alkalmazni bármilyen zenei szituációban. A zenekar tagjai korábban a világ- és népzenei színpadokról jól ismert és sikerrel szerepelt együttesekben játszottak. Kiemelkedő hangszeres tudásuk, virtuozitásuk, lendületes előadásmódjuk teszi zenéjüket sajátos erejűvé. Az elektronikus és az akusztikus hangzás elegyítése, az elektronikus hangszerek – dob, basszusgitár, gitár – a népiekkel: hegedűvel, brácsával, cimbalommal, tangóharmonikával együtt megszólaltatva eredményezi a Naprára jellemző egyedi hangvételt.
2007 szeptember 29-én jelent meg első nagylemezük “Jaj, a világ!” címmel, két világhírű londoni producer Ben Mandelson és Rob Keyloch rendezésében a FolkEuróba Kiadó gondozásában.

A számok:
1. De sötétlik… (5:28)
2. Jaj, a világ! (9:04)
3. Bánat, bánat (3:15)
4. Ugrós (5:29)
5. Tekerős (5:38)
6. Pici Ház (5:28)
7. Sas Ferenc (7:57)
8. Tisza partján (4:15)
9. Kalotaszegi hajnali és szapor (7:07)
10. Elment az én rózsám… (8:46)
11. Cickom csárdás (1:19)

Miklós Both – guitar, vitar (violin-guitar), voice, special effects
Kinga Krámli – voice
Máté Hegedűs – violin
Zoltán Bobár “Boby” – accordion, piano, 3-stringed viola, double bass, synthesizer
Kálmán Balogh – cimbalom
Csaba Winter – bass
Ferenc Pfeiler – drums

Featruing:
Márton Éri – viola
András Németh – hurdy-gurdy

https://tinyurl.com/ya5evcb4

0

Találatok: 7

Publication author

offline 5 óra

Levin

Avatar 511
Comments: 2178Publics: 4694Registration: 22-09-2017

Napra – Jaj, a világ (2007) FolkEurópa” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Authorization
*
*
Registration
*
*
*

1 + tizenhét =

Password generation