A Kézfogás lövés után Budapesten készült 1977 novemberében-decemberében, két szordinált trombitára (a színpad jobb és bal szélén), oboára (középen), elektromos orgonára (hátul, középen) és kartonpapír dobozra (elöl, középen).
Dedikációja Pilinszky Jánosnak szól. A darab olyan zenei idő, amelynek csak folytonossága van, kezdete és vége nincsen, s amely ezáltal időérzék csalódást is képes kelteni. Ezt a folyamatos zenei időt csupán a C-ión skála 12 hangja és ezek térbeli kapcsolódásai tagolják, egyfajta antifanfárt hozva létre. A C-G “zümmögés” gravitációs vonzáskör, amely kissé elváltoztatja az összes erőterébe került hangzó “tárgyat”: minden belőle emelkedik ki s benne tűnik el. Fekete lyuk, amelybe végül mindaz, amit hallunk, beletorkollik. “Antifanfár” a történelem gesztusos, görcsös, erőszakkal artikuláló-tagoló emlékeinek kiiktatására, hogy a csend, mint “szent tér” visszamenőleg is érvényre jusson.
Másik világból való zene ez, mely mégis valóságosnak bizonyul, s általa talán helyreáll egy korábban már eltört kapcsolat.
01 – Kézfogás lövés után / Handshake after shot (dedicated to János Pilinszky)
Préda László, Szigeti Gábor – szordinált trombita
Barnás Mária – oboa
Bótai Éva – elektromos orgona
Serei Zsolt – kartondoboz
Csapó Gyula – karmester
02 – No, halld meg Eduard… – hódolat Griegnek / Hark, Edward… – hommage to E. Grieg
Szeverényi Ilona, Vékony Ildikó – cimbalom
Csalog Gábor – zongora
Lukácsházi István – nagybőgő
03 – Szútrecitációk / Sutræcitations
Klenyán Csaba, Horn András, Rozmán Lajos – klarinét
Csapó Gyula – zongora, elektronikus hangkeltők, zajok
04 – Az utolsó tekercs – Samuel Beckett nyomán / Krapp’s Last Tape – after Samuel Beckett
Kjell Arne Jörgensen – hegedűs-színész, magnetofon
05 – BirdDayCage (John Cage 76. születésnapjára) / BirdDayCage (for John Cage’s 76th birthday)
Rönkös Veronika – cselló
Csapó Gyula – zongora
https://tinyurl.com/ydx6p83x
Views: 9